Z wyprzedzeniem czy w ostatniej chwili?

Wśród promocyjnych ofert biur organizujących wczasy i wycieczki, których cena zależy od czasu wykupienia biletu, można wyróżnić dwa zasadnicze typy. I w jednym i w drugim przypadku chodzi o to, aby było taniej. W pierwszym najwięcej zyskują klienci, którzy zdecydują się na rezerwację jak najwcześniej. W drugim korzystają te osoby, które postanowią dołączyć do listy uczestników wycieczki niemal w ostatnich wili przed wyjazdem. Pierwszy rodzaj nazywa się first minute, a określenie to pochodzi z języka angielskiego i oznacza pierwsza minute, pierwszy moment w domyśle – po ukazaniu się oferty w katalogu biura. Tego typu promocje ma w swojej ofercie wielu przewodników i biur podróży. Premiują oni lojalność i zdecydowanie klientów. Jednak nie da się uniknąć sytuacji, kiedy ktoś rezygnuje z udziału w wycieczce w ostatnim momencie. Przyczyny mogą być rozmaite, począwszy od spraw rodzinnych, losowych wydarzeń aż po odwołanie urlopu przez firmę. Wtedy miejsce tej osoby się zwalnia, a biuro podróży sprzedaje je okazyjnie w ofercie last minute, czyli w ostatniej minucie. Dzięki temu organizator wycieczki nie traci, a osoba decydująca się na wykupienie wycieczki last minute zyskuje gwarancję, że wyjazd na pewno dojdzie do skutku, bo lista uczestników jest już skompletowana i zostały jedynie pojedyncze miejsca.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.